Kategoria A

ZAREZERWUJ JUŻ DZIŚ


Wybierz interesującą Cię kategorię prawa jazdy:
Wybierz Termin Rozpoczęcia Kursu:
Podaj swoj dane: (wszystkie dane wymagane)


Zezwalam na przetwarzanie moich danych osobowych w zakresie realizacji niniejszego zlecenia


Kategoria A

Upraw­nia do kie­ro­wa­nia: każ­dym moto­cy­klem, każ­dym moto­ro­we­rem; Czyli innymi słowy na pełnym legalu powozimy wszystkim co ma dwa koła, nie zależnie od pojemności, mocy i prędkości maksymalnej.

Dla kogo?

Musisz mieć skończone 24 lata o ile nie posiadałeś wcześniej innego prawa jazdy na jednoślad (A1 lub A2), jeśli jesteś szczęśliwym posiadaczem takowego przez okres co najmniej 2 lat wystarczy, że stukneła Ci 20. Szkolenie możesz rozpocząć na 3 miesiące przed ukończeniem określonego powyżej wieku.

Co dostajesz w ramach kursu?

Oprócz standardowych rzeczy takich jak: komplet materiałów szkoleniowych, testy egzaminacyjne, wykład i szkolenie praktyczne oferujemy Ci indywidualne podejście, bezpieczeństwo, elastyczności, nasz entuzjazm i cierpliwość. Z przyjemnością przekażemy Ci nasze doświadczenie, pokażemy jak, kiedy i do czego używać motocykla, jak się ubrać, jaki wybrać kask, jakie są formy tej dwukołowej zabawy. Do Twojej dyspozycji jest sala wykładowa, plac manewrowy i nasze ukochane motocykle. Jesteśmy ubezpieczeni więc kompletnie nie martwisz się o sprzęt, możesz w pełni skoncentrować się na zdobywaniu upragnionego prawa jazdy.

Ile szkolenie trwa?

Cały program szkolenia obejmuje 4 spotkania części teoretycznej po 6 h zegarowych, które odbywają się w soboty i niedziele. Zajmie to nam więc 2 weekendy czyli 2 tygodnie. Jeżdzimy zawsze po 2 h czeka nas więc 11 spotkań. Plac manewrowy pracuje i jazdy praktyczne odbywają się od 7.00 do 20.00 przez 6 dni w tygodniu. Tempo szkolenia zależy od Ciebie i Twojego wolnego czasu. Według nas optymalnie jest realizować jazdy w tempie 3x2h na tydzień co przekłada się na łączny czas 3 tygodnie. Całość kursu można spokojnie zrealizować w 5 tygodni. Nie szkolimy tysięcy kursantów więc zjawisko wielodniowego czekania na zajęcia nie występuje.

Jak rozpocząć kurs?

Ruch I – Rezerwacja miejsca przy pomocy formularza zamieszczonego na górze strony.

Ruch II – Poddajesz się badaniu lekarskiemu stwierdzającemu brak przeciwskazań do kierowania pojazdami. Pamietaj zaznaczyć, że chodzi o kategorie A bo zakres badania jest zależny od kategorii. Koszt takiego badania wacha się od 70 zł do 300 zł w zależności czy potrzebne są dodatkowe badania okulistyczne. Możesz je wykonać w praktycznie każdej przychodni.

Ruch III – Wizyta w Wydziale Komunikacji właściwym ze względu na miejsce Twojego zamieszkania, i złożenie wniosku o wydanie Profilu Kandydata na Kierowce (PKK) do wniosku dołączasz: dowód tożsamości,aktualną fotografie, orze­cze­nie lekar­skie stwier­dza­jące brak prze­ciwwska­zań do kie­ro­wa­nia pojaz­dem, kse­ro­ko­pie prawa jazdy (w przy­padku, gdy posiadasz prawo jazdy). Wydanie wniosku trwa od 1 do 5 dni w zależności od Wydziału Komunikacji i jest bezpłatne

Ruch IV – Przesłanie nam PKK, Numeru Pesel co pozwali nam na wpisanie Twojej osoby do ewidencji osób szkolonych, po naszemu możemy zaczynać szkolenie. Witamy

Jak wygląda szkolenie?

Zaczynamy od wykładu (30 godzin lekcyjnych) podzielonych na 4 bloki. Przedstawimy wszystkie zagadnienia zawarte w obowiązkowym programie, dodamy troche niuansów niezbędnych by bezpiecznie korzystać z motka, Sądzicie, że to strata czasu? A My jesteśmy przekonani, że to niezbędny element szkolenia, bo tylko tu w warunkach koleżeńskiej pogawędki wytłumaczymy Wam dlaczego nie wolno patrzeć przed koło motocykla, dlaczego pozycja w siodle ma takie znaczenie, co to jest ten przeciwskręt, jak uniknąć kłopotów przeciskając się między autami w miejskim korku ale także opowiemy o aktualnych trendach w motocyklowej modzie, co jest tylko modne a co potrzebne. Jak i jaki wybrać motocykl i jak się na niego ubrać.

Na zakończenie poświęcimy kilka godzin na szkolenie z udzielania pomocy przedmedycznej i nie ma mowy o nudnawym wykładzie Pana Doktora, będziemy ćwiczyć i jeszcze raz ćwiczyć, wykorzystamy do tego fantomy, maski, rękawice, metry bandaży, nosze, kołnierze innymi słowy to w pełni praktyczny instruktaż jak ratować ludzkie życie i zdrowie.

pierwsza pomoc

Po odbyciu niezbędnych ćwiczeń na sucho zapraszamy na plac, i tu przyswajamy sobie podstawy kierowania motocyklem, ruszamy, zatrzymujemy, oswajamy to monstrum na którym siedzimy. W następnym kroku uczymy się hamować coraz mocniej i mocniej, poznajemy tajniki przeciwskrętu, szukamy podnóżków. Zaczynamy zmagać się z zadaniami egzaminacyjnymi.

IMG_0328IMG_0299

Sprawdź jak do nas dojechać
Ten etap kończymy małym podsumowaniem i rozpoczynamy jazdy miejskie, zamieniamy teorie w praktyke czyli uczymy jak sobie poradzić w tym gąszczu blaszaków, cało, zdrowo i bezpiecznie dotrzeć z punktu A do punktu B i mieć jeszcze przy tym ubaw po pachy. Przećwiczymy jazde po mieści, autostradzie, nocą, Opanujemy manewry wymijania, omijania, włączania się do ruchu i co najważniejsze hamowania w tym awaryjnego. Pokażemy gdzie patrzeć by nie wylądować ma masce Pana/Pani w Białej Octavii, jak być widocznym, który pas ruchu zająć i jak się ustawić pod światłami i wiesz co zawsze będziemy przy Tobie jako Twój plecak (a może Anioł Stróź).

Spędziliśmy razem już 20 h czas na małe podsumowanie i omówienie poziomu wyszkolenia. Dowiesz się jaka jest nasza ocena Twoich umiejętności czy jesteś gotów do egzaminu i czy co ważniejsze jesteś przygotowany do samodzielnej jazdy. Wspólnie podejmujemy decyzje: przystępujesz do egzaminu wewnętrznego czy jeździmy dalej pamiętaj masz jeszcze dwie godziny i sam decydujesz na co je wykorzystasz, możesz dalej szlifować skill albo zostawić je sobie aby poćwiczyć przed samym egzaminem albo spróbować jazd na motocyklu enduro.

Teraz czeka Cię poważny sprawdzian, egzamin wewnętrzny. Odbywa się on w całości na placu manewrowym i składa się z dwóch części : teoria i praktyka. Oba egzaminy przeprowadzane są w sposób analogiczny jak te w WORD masz więc możliwość przetarcia się przed właściwą próbą. I to w zasadzie koniec Twojego szkolenia, przekazujemy Twoje PKK do Wydziału Komunikacji. Pozostaje nam czekać na wynik egzaminu i trzymać kciuki.

A jak wygląda ten mityczny egzamin?

Podstawowa zasada nie wolno się go bać, to sprawdzian nic więcej, choć wynik często zależy od Twojej kondycji psycho-fizycznej danego dnia, to nie jest mimo wszystko to coś, czego nie pokonasz.

Egzamin składa się z dwóch części możesz je zdawać jednocześnie bądź oddzielnie. W Warszawie koszty kształtują się następująco: Teoria 30 zł; Praktyka 180 zł. Egzamin zdajemy w Warszawie tylko na ul. Odlewniczej możesz go jednak zdawać w innym wybranym przez Ciebie WORD-zie na terenie kraju. Uwaga przy zapisie na egzamin łączony, w przypadku braku powodzenia na teorii opłata za część praktyczną przepada.

Egzamin teoretyczny
Na przeczytanie każdego z 32 pytań, dotyczących wiedzy podstawowej (20 pytań) mamy 20 sekund, a na odpowiedź 15 s. Odpowiadamy „tak” lub „nie”. Zapoznać się z treścią i wybrać jedną z proponowanych trzech odpowiedzi (A, B lub C) na każde z pytań z zakresu wiedzy specjalistycznej (12 pytań) powinniśmy w ciągu 50 sekund. Wynik i odpowiedź na najważniejsze pytanie – zdaliśmy czy nie? – otrzymujemy natychmiast po ostatnim kliknięciu. Aby zaliczyć egzamin należy zebrać minimum 92% punktów czyli 68 na 74 możliwych. Testy są jednokrotnego wyboru i nie ma możliwości poprawienia już udzielonej odpowiedzi

Zobacz jak wygląda test

Egzamin Praktyczny
Kursant ma za zadanie przeprowadzać motocykl (wyprowadzić go z garażu) oraz dokonać prostej inspekcji przed jazdą. Następnie czeka na niego ósemka. Należy objechać dwa pachołki rozmieszczone na obszarze o kształcie prostokąta. Następnie mamy wolny slalom. To najtrudniejsza część egzaminu i wymaga opanowania umiejętności, które potem przydadzą się w miejskim korku.
Dalej mamy szybki slalom i omijanie przeszkody. Ten pierwszy należy wykonać ze średnią prędkością minimum 30 km/h ten drugi test przy prędkości nie mniejszej niż 50 km/h.Jako ostatnie do pokonania zostaje nam ruszanie na wzniesieniu.

Zobacz zadania egzaminacyjne

Następnie ruszamy w miasto, motocykl prowadzimy samodzielnie a egzaminator znajduje się w samochodzie za nami. Wydaje on nam polecenia drogą radiową. Egzamin trwa 40 min lecz może być skrócony do 25 min o ile egzaminator uzna że wykonaliśmy wszystkie zadania. Przepisy szczegółowo regulują zakres zadań do wykonania i znajdziesz je w sekcji poniżej.

Ile to kosztuje i jak płacimy?

Koszt kursu to 1500 zł. W maju i czerwcu możesz skorzystać z jednej z naszych wiosennych promocji. Płacimy zawsze w dwu ratach: I przy zapisie 700 zł. II rata najpóżniej przed egzaminem wewnętrznym. Masz problem i chciałbyś inaczej ustalić terminy płatności mów coś ustalimy.

Sprawdż Aktualne Promocje

Praktyczne linki:

Podstawy Prawne:- Program obowiązkowy str.16-59
Podstawy Prawne:- Egzamin
Sprawdż Status Twojego PKK
Sprawdż Status Twojego Prawa Jazdy