Zapisz się na kurs już dziś:

PARAmoto jest w czołówce zdawalności kursantów w Warszawie. Zapisz się do naszej szkoły i zdobądź swoje wymarzone prawo jazdy!

Szkoła motocyklistów

Paramoto – Szkoła Motocyklistów do idealne miejsce by zrealizować swoje marzenie o „prawku na motor”. Grupa pasjonatów motocykli, skuterów i wszystkiego co ma dwa koła i wyposażone jest w motor wprowadzi Cię w sposób bezpieczny, komfortowy i elastyczny w świat motocykli. Na naszych kursach zdobędziesz prawo jazdy kategorii A,A2,A1 i AM.

paramoto-logo

Kursy paramoto to:

  • instruktor jest cały czas dla Ciebie
  • masz prawo nie umieć jeździć motocyklem 😉 – my to zmienimy
  • spędzisz czas wśród ludzi, których łączy miłość do 2 kół
  • nasze motocykle są, NOWE, nie zniszczone i zadbane
  • chcemy dzielić się naszą pasją, dlatego dowiesz się wszystkiego a bezpieczeństwie zarówno biernym jak i aktywnym,  
  • ograniczona gwarancja zdawalności

Wybierz kategorie odpowiednią dla Ciebie

Wiek / Pojazd

Motorower

Motocykl, skuter 125ccm

Motocykl, skuter do mocy 35KW

Dowolny motocykl, skuter

24lat

AM

24lat

AM,A1,B1

24lat

AM,A1,B1,B,A2

A1,A2

A2

24lat

AM,A1,B1,B,A2,A*,C,D

A1,A2,A*,B**,A

AM,A1,B1,B,A2,A*,C,D

A

24lat

AM,A1,B1,B,A2,A*,C,D

A1,A2,A*,B**,A

AM,A1,B1,B,A2,A*,C,D

A

*prawo jazdy kategorii A na motor w wieku poniżej 24 lat można uzyskać pod warunkiem posiadania przez okres co najmniej dwu lat motocyklowego prawa jazdy kategorii A2
** motocykle o pojemności 125 cm3 może prowadzić posiadacz prawa jazdy kategorii B pod warunkiem że posiada je co najmniej 3 lata, minimalny wiek zatem wynosi 21 lat.

Zapisy na kurs

  1. Rezerwacja miejsca przy pomocy formularza zamieszczonego na górze strony.
  2. Poddajesz się badaniu lekarskiemu stwierdzającemu brak przeciwskazań do kierowania pojazdami. Pamietaj by zaznaczyć, że chodzi o kategorie A, A1 lub A2 bo zakres badania jest zależny od kategorii. Koszt takiego badania wacha się od 70 zł do 300 zł w zależności czy potrzebne są dodatkowe badania okulistyczne. Możesz je wykonać w praktycznie każdej przychodni.
  3. Wizyta w Wydziale Komunikacji właściwym ze względu na miejsce Twojego zamieszkania, i złożenie wniosku o wydanie Profilu Kandydata na Kierowce (PKK) do wniosku dołączasz: dowód tożsamości, aktualną fotografie, orzeczenie lekarskie stwierdzające brak przeciwwskazań do kierowania pojazdem, kserokopie prawa jazdy (w przypadku, gdy posiadasz prawo jazdy). Wydanie wniosku trwa od 1 do 5 dni w zależności od Wydziału Komunikacji i jest bezpłatne.
  4. Przesłanie nam PKK, Numeru Pesel co pozwali nam na wpisanie Twojej osoby do ewidencji osób szkolonych, po naszemu możemy zaczynać szkolenie. Witamy.

PKK co i jak?

PKK – profil kandydata na kierowcę — zestaw danych, które identyfikują osobę, która chce uzyskać prawo jazdy ma motocykl. Na podstawie PKK urzędy, szkoły jazdy, WORD-y, które biorą udział w procesie uzyskiwania prawa jazdy rozpoznają kandydata na kierowcę.

Gdzie złożyć wniosek?

  • W urzędzie starostwa powiatowego w twoim miejscu zamieszkania.
  • W urzędzie miasta — jeśli mieszkasz w mieście na prawach powiatu. 
  • W urzędzie dzielnicy — jeśli mieszkasz w Warszawie.

Idź do urzędu osobiście. Jeśli ze względu na chorobę, niepełnosprawność lub inny powód, nie możesz tego zrobić. Wtedy wyślij dokumenty pocztą.

Gdzie i kiedy odebrać PKK?

Masz dwie możliwości odbioru: w urzędzie albo jeśli wniosek wyślesz pocztą — numer PKK też dostaniesz pocztą. Numer PKK dostaniesz:

  • od razu — jeśli twój wniosek będzie kompletny,
  • do 2 dni — jeśli urząd będzie musiał sprawdzić twoje dane,
  • do miesiąca — jeśli urząd musi wyjaśnić twoją sytuację, na przykład masz negatywne orzeczenie lekarskie,
  • do 2 miesięcy — jeśli twoja sytuacja będzie wymagała dodatkowych wyjaśnień.

Co przygotować?

  • wniosek o wydanie prawa jazdy,
  • orzeczenie lekarskie,
  • aktualne zdjęcie
  •  dowód osobisty albo paszport. Jeśli jesteś cudzoziemcem, weź paszport albo kartę pobytu,
  • dokument, który potwierdzi adres zameldowania, na przykład dowód osobisty, kartę pobytu albo zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt stały albo czasowy. Jeśli masz nowy dowód osobisty, w którym nie ma adresu zameldowania — weź z dowolnego urzędu gminy zaświadczenie o zameldowaniu. Jeśli nie masz meldunku — zapytaj urzędnika, co zrobić,
  • ksero dotychczasowego prawa jazdy
  • pisemna zgoda rodziców albo opiekuna prawnego — jeśli wkrótce skończysz 18 lat. Idź do urzędu z rodzicem albo opiekunem prawnym — musi podpisać przy urzędniku dokument, w którym zgadza się na rozpoczęcie kursu i wydanie prawa jazdy,  

Ile zapłacisz?

100,50zł za wydanie prawa jazdy

PARAmoto jest w czołówce zdawalności kursantów w Warszawie. Zapisz się do naszej szkoły i zdobądź swoje wymarzone prawo jazdy!

Jak szkolimy

Zaczynamy od wykładu (30 godzin lekcyjnych) podzielonych na 4 bloki. Przedstawimy wszystkie zagadnienia zawarte w obowiązkowym programie, dodamy trochę niuansów niezbędnych by bezpiecznie korzystać z motocykla. Sądzicie, że to strata czasu? A My jesteśmy przekonani, że to niezbędny element szkolenia, bo tylko tu w warunkach koleżeńskiej pogawędki wytłumaczymy Wam dlaczego nie wolno patrzeć przed koło motocykla, dlaczego pozycja w siodle ma takie znaczenie, co to jest ten przeciwskręt, jak uniknąć kłopotów przeciskając się między autami w miejskim korku ale także opowiemy o aktualnych trendach w motocyklowej modzie, co jest tylko modne a co potrzebne. Jak i jaki wybrać motocykl i jak się na niego ubrać. Na zakończenie poświęcimy kilka godzin na szkolenie z udzielania pomocy przedmedycznej i nie ma mowy o nudnawym wykładzie Pana Doktora, będziemy ćwiczyć i jeszcze raz ćwiczyć, wykorzystamy do tego fantomy, maski, rękawice, metry bandaży, nosze, kołnierze innymi słowy to w pełni praktyczny instruktaż jak ratować ludzkie życie i zdrowie.

Po odbyciu niezbędnych ćwiczeń na sucho zapraszamy na plac, i tu przyswajamy sobie podstawy kierowania motocyklem, ruszamy, zatrzymujemy, oswajamy to monstrum na którym siedzimy. W następnym kroku uczymy się hamować coraz mocniej i mocniej, poznajemy tajniki przeciwskrętu, szukamy podnóżków. Zaczynamy zmagać się z zadaniami egzaminacyjnymi.

Ten etap kończymy małym podsumowaniem i rozpoczynamy jazdy miejskie, zamieniamy teorie w praktykę czyli uczymy jak sobie poradzić w tym gąszczu blaszaków, cało, zdrowo i bezpiecznie dotrzeć z punktu A do punktu B i mieć jeszcze przy tym ubaw po pachy. Przećwiczymy jazdę po mieście, autostradzie, nocą, Opanujemy manewry wymijania, omijania, włączania się do ruchu i co najważniejsze – hamowania – w tym awaryjnego. Pokażemy gdzie patrzeć by nie wylądować ma masce Pana/Pani w Białej Octavii, jak być widocznym, który pas ruchu zająć i jak się ustawić pod światłami i wiesz co zawsze będziemy przy Tobie jako Twój plecak (a może Anioł Stróż).

Spędziliśmy razem już 20 h czas na małe podsumowanie i omówienie poziomu wyszkolenia. Dowiesz się jaka jest nasza ocena Twoich umiejętności czy jesteś gotów do egzaminu i czy co ważniejsze jesteś przygotowany do samodzielnej jazdy. Wspólnie podejmujemy decyzje: przystępujesz do egzaminu wewnętrznego czy jeździmy dalej pamiętaj masz jeszcze dwie godziny i sam decydujesz na co je wykorzystasz, możesz dalej szlifować skill albo zostawić je sobie aby poćwiczyć przed samym egzaminem albo spróbować jazd na motocyklu enduro. Teraz czeka Cię poważny sprawdzian, egzamin wewnętrzny. Odbywa się on w całości na placu manewrowym i składa się z dwóch części : teoria i praktyka. Oba egzaminy przeprowadzane są w sposób analogiczny jak te w WORD masz więc możliwość przetarcia się przed właściwą próbą. I to w zasadzie koniec Twojego szkolenia, przekazujemy Twoje PKK do Wydziału Komunikacji. Pozostaje nam czekać na wynik egzaminu i trzymać kciuki.

Jak zdać egzamin na motocyklowe prawo jazdy?

Na przeczytanie każdego z 32 pytań, dotyczących wiedzy podstawowej (20 pytań) mamy 20 sekund, a na odpowiedź 15s. Odpowiadamy „tak” lub „nie”. Zapoznać się z treścią i wybrać jedną z proponowanych trzech odpowiedzi (A, B lub C) na każde z pytań z zakresu wiedzy specjalistycznej (12 pytań) powinniśmy w ciągu 50 sekund. Wynik i odpowiedź na najważniejsze pytanie – zdaliśmy czy nie? – otrzymujemy natychmiast po ostatnim kliknięciu. Aby zaliczyć egzamin należy zebrać minimum 92% punktów czyli 68 na 74 możliwych. Testy są jednokrotnego wyboru i nie ma możliwości poprawienia już udzielonej odpowiedzi

Egzamin teoretyczny

Podstawowa zasada nie wolno się go bać, to sprawdzian nic więcej, choć wynik często zależy od Twojej kondycji psychofizycznej danego dnia, to nie jest mimo wszystko to coś, czego nie pokonasz. Egzamin składa się z dwóch części możesz je zdawać jednocześnie bądź oddzielnie. W Warszawie koszty kształtują się następująco: teoria 30 zł; praktyka 180 zł. Egzamin zdajemy w Warszawie na ul. Odlewniczej, możesz go jednak zdawać w innym wybranym przez Ciebie WORD-zie na terenie kraju. Uwaga przy zapisie na egzamin łączony, w przypadku braku powodzenia na teorii opłata za część praktyczną przepada.

Egzamin paktyczny

Kursant ma za zadanie przeprowadzać motocykl (wyprowadzić go z garażu) oraz dokonać prostej inspekcji przed jazdą. Następnie czeka na niego ósemka. Należy objechać dwa pachołki rozmieszczone na obszarze o kształcie prostokąta. Następnie mamy wolny slalom. To najtrudniejsza część egzaminu i wymaga opanowania umiejętności, które potem przydadzą się w miejskim korku. Dalej mamy szybki slalom i omijanie przeszkody. Ten pierwszy należy wykonać ze średnią prędkością minimum 30 km/h ten drugi test przy prędkości nie mniejszej niż 50 km/h.Jako ostatnie do pokonania zostaje nam ruszanie na wzniesieniu. Zobacz zadania egzaminacyjne Następnie ruszamy w miasto, motocykl prowadzimy samodzielnie a egzaminator znajduje się w samochodzie za nami. Wydaje on nam polecenia drogą radiową. Egzamin trwa 40 min, lecz może być skrócony do 25 min o ile egzaminator uzna że wykonaliśmy wszystkie zadania. Przepisy szczegółowo regulują zakres zadań do wykonania i znajdziesz je w sekcji poniżej.

Szczegółowy program szkoleń dla osób ubiegających się o motocyklowe prawo jazdy:

TEORIA

Zasady i przepisy służące bezpiecznemu poruszaniu się pojazdem po drodze publicznej:

  •  Znaki ostrzegawcze
  •  Znaki zakazu, nakazu
  • Znaki informacyjne, kierunku i miejscowości, uzupełniające
  • Znaki drogowe poziome
  •  Sygnały świetlne, sygnały dawane przez kierującego ruchem
  • Włączanie się do ruchu, skrzyżowania równorzędne o Skrzyżowania ze znakami określającymi pierwszeństwo przejazdu
  • Skrzyżowania z sygnalizacją świetlną Skrzyżowania lub przejścia dla pieszych, miejsca przystanków komunikacji publicznej
  •  Pozycja pojazdu na drodze, wjazd i zjazd ze skrzyżowania, zatrzymanie i postój
  • Zmiana pasa ruchu, zmiana kierunku jazdy, bezpieczna jazda w tunelach
  • Wyprzedzanie
  • Omijanie, wymijanie, cofanie
  • Używanie świateł zewnętrznych i sygnałów pojazdu
  • Dodatkowe znaki drogowe dla kierującego tramwajem pozwolenie
  • Dopuszczalne prędkości pojazdu, ograniczenia
  • Wyposażenie pojazdu związane z bezpieczeństwem, wykorzystanie środków ochronnych, takich jak rękawice, obuwie, ubranie i kask

Zagrożenia związane z ruchem drogowym:

  •  Znaczenie zachowania szczególnej ostrożności w stosunku do innych użytkowników drogi, wysiadanie z pojazdu, zabezpieczenie pojazdu
  • Zachowanie wobec pieszego, wobec osoby o ograniczonej możliwości poruszania się
  •  Zachowanie wobec rowerzysty i dzieci
  •  Zachowanie na przejazdach kolejowych i tramwajowych
  • Odstępy i hamowanie motorem
  • Czynniki ryzyka związane z różnymi warunkami drogowymi, w szczególności ze zmianą tych warunków w zależności od pogody i pory dnia lub nocy, właściwości różnych typów dróg i związane z tym obowiązujące wymagania
  • Różne pola widzenia kierowców, widoczność kierowców motocykli
  • Technika kierowania pojazdem    

Postępowanie w sytuacjach nad zwyczajnych :

  •  Ogólne zasady określające zachowanie kierowcy w momencie awarii lub wypadku
  • Udzielanie pierwszej pomocy przedmedycznej
  • Spostrzeganie, ocena sytuacji i podejmowanie decyzji, szczególnie w zakresie czasu reakcji oraz zmian w zachowaniu za kierownicą, spowodowanych wpływem alkoholu, leków i produktów leczniczych, stanem świadomości i zmęczeniem o Obowiązki kierowcy i posiadacza pojazdu o Czynniki bezpieczeństwa odnoszące się do pojazdu, ładunku i przewożonych osób, odpowiedzialność kierowcy/posiadacza pojazdu
  • Obowiązki właściciela/posiadacza pojazdu, ubezpieczenia, wymagane dokumenty
  • Aspekty mechaniczne związane z zachowaniem bezpieczeństwa na drodze

PLAC MANEWROWY

Przygotowywanie się do jazdy, sprawdzanie stanu technicznego podstawowych elementów pojazdu odpowiedzialnych bezpośrednio za bezpieczeństwo jazdy:

  • Sprawdzanie stanu technicznego podstawowych elementów pojazdów odpowiedzialnych za bezpieczeństwo ruchu drogowego:
    •  poziom oleju w silniku,
    •  poziom płynu chłodzącego,
    • poziom płynu hamulcowego,
    • działanie sygnału dźwiękowego,
    • działanie świateł pozycyjnych/postojowych,
    • działanie świateł mijania,
    • działanie świateł drogowych,
    • działanie świateł hamowania „STOP”,
    • działanie świateł kierunkowskazów,
    • działanie świateł awaryjnych,
  • Wykorzystanie odpowiedniego stroju ochronnego
  • Sprawdzenie stanu łańcucha
  • Zdjęcie pojazdu z podpórki i przemieszczenie go przy unieruchomionym silniku oraz podparcie pojazdu na podpórce
  • Ruszanie z miejsca oraz jazda pasem ruchu do przodu i tyłu o Włączanie świateł odpowiednich do jazdy w ruchu drogowym
  • Upewnianie się o możliwości jazdy: wykluczenie prawdopodobieństwa spowodowania zagrożenia w ruchu drogowym, ocena sytuacji wokół pojazdu
  •  Płynne ruszanie
  •  Jazda pasem ruchu do przodu i tyłu
  •  Zatrzymanie pojazdu przed końcem i początkiem pasa ruchu
  •  Ruszanie z miejsca do przodu na wzniesieniu o Slalom wolny
  •  Slalom szybki
  • Jazda po łukach w kształcie cyfry
  • Ominięcie przeszkody

RUCH DROGOWY

  • Wjazd na drogę z obiektu przydrożnego
  • Jazda drogami dwukierunkowymi jednojezdniowymi o różnej liczbie wyznaczonych i niewyznaczonych pasów ruchu, posiadającymi odcinki proste i łuki, wzniesienia i spadki, obniżone i podwyższone dopuszczalne prędkości
  • Jazda drogami dwukierunkowymi dwujezdniowymi o różnej liczbie wyznaczonych i niewyznaczonych pasów ruchu, posiadającymi odcinki proste i łuki, wzniesienia i spadki, obniżone i podwyższone dopuszczalne prędkości
  •  Jazda drogami jednokierunkowymi o różnej liczbie wyznaczonych i niewyznaczonych pasów ruchu
  • Przejazd przez skrzyżowania równorzędne
  • Przejazd przez skrzyżowania oznakowane znakami ustalającymi pierwszeństwo przejazdu o Przejazd przez skrzyżowania z sygnalizacją świetlną
  • Przejazd przez skrzyżowania, na których ruch odbywa się wokół wyspy
  • Przejazd przez skrzyżowania dwupoziomowe o Przejazd przez przejścia dla pieszych
  • Przejazd przez tunel
  •  Przejazd przez torowisko tramwajowe i kolejowe
  • Przejazd obok przystanku tramwajowego i autobusowego o Wykonanie manewru wyprzedzania
  • Wykonanie manewru omijania
  • Wykonanie manewru wymijania
  • Wykonanie manewru zmiany pasa ruchu
  • Wykonanie manewru zmiany kierunku jazdy w lewo
  • Wykonanie manewru zmiany kierunku jazdy w prawo
  • Wykonanie manewru zawracania na skrzyżowaniu
  • Hamowanie motocyklem od prędkości co najmniej 50 km/h do zatrzymania we wskazanym miejscu
  •  Nauka hamowania motorem wykonywanego w sytuacjach awaryjnych
  • Zmiana biegów motoru właściwa dla energooszczędnej jazdy
  •  Korzystanie z momentu obrotowego motoru podczas hamowania – stosowanie hamowania silnikiem

PARAmoto jest w czołówce zdawalności kursantów w Warszawie. Zapisz się do naszej szkoły i zdobądź swoje wymarzone prawo jazdy!

Copyright © 2013-2017 PARAMOTO All Rights Reserved. Powered by BLUEICE