Doskonalenie - Technika Jazdy - POZIOM 1

Zajęcia z doskonalenia techniki jazdy stanowią kolejny element naszego szkolenia i dlatego są przeznaczone przede wszystkim dla osób, które zrobiły prawo jazdy w naszym ośrodku lub skończyły kurs podstawowy PARAmoto. Nie sposób bowiem nauczyć się zaawansowanych technik sterowania motocyklem, bez dobrego opanowania: podstawowej pozycji w czasie jazdy, skutecznego hamowania, przeciwskrętu, czy międzygazu.

Jeżeli jednak jesteście u nas pierwszy raz i chcielibyście od razu zacząć kurs doskonalący technikę jazdy poziomu 1, zapraszamy na spotkanie, podczas którego sprawdzimy Wasze umiejętności, a następnie wspólnie opracujemy plan dalszych treningów.

KAŻDY, KTO CHCE UCZESTNICZYĆ W ZAJĘCIACH JEST ZOBOWIĄZANY MIEĆ ZE SOBĄ KOMPLETNY STRÓJ MOTOCYKLOWY (koniecznie szczękowy kask – można u nas wypożyczyć).

Szkolenie odbywa się w trybie indywidualnym (instruktor z uprawnieniami Doskonalenia Techniki Jazdy zajmuje się tylko jednym kursantem). Zajęcia odbywają się na motocyklu PARAmoto Kawasaki er6n do wyboru wyposażonym w ABS lub nie.

Pierwsze zajęcia - pozycja w zakręcie

W szybkim pokonywaniu zakrętów bardzo ważny jest sposób przenoszenia masy ciała. Bez odpowiedniej wiedzy i przygotowania przeważnie robi się to w sposób niezgodny z wymaganiami motocykla, najczęściej zbyt brutalnie skręcając ciałem lub też opierając cały ciężar ciała na kierownicy, co powoduje, że motocykl traci dużą część stabilności i przyczepności, nie pozostawiając miejsca na naprawianie błędów. Oczywiście zwykle nie kończy się to nieszczęściem, ale czy nie lepiej jest wykorzystywać możliwości, które daje motocykl, zamiast mu przeszkadzać? Pokażemy jakie są różnice między dobrym i złym sposobem siedzenia i jak wpływają one na prowadzenie maszyny. Wiedza, którą chcemy Wam przekazać przyczyni się również do Waszego bezpieczeństwa na drodze, pozwoli odpowiednio zareagować w nieoczekiwanej sytuacji, pozbyć się złych nawyków.

Także sposób obserwacji drogi ma bardzo duże znaczenie dla prowadzenia motocykla i naszego wewnętrznego spokoju. To jak i gdzie patrzymy ma istotny wpływ nie tylko na to gdzie pojedziemy, ale również jak ułożymy nasze ciało na motocyklu. Omówimy kwestie patrzenia w pochyleniu tak, by eliminować niebezpieczne zjawiska towarzyszące skręcaniu oraz wykorzystać drzemiący w Was potencjał.

Drugie zajęcia - zmiana kierunku jazdy

Niemal każdy odczuwa pewien dyskomfort na myśl o dynamicznym przerzuceniu motocykla z jednego pochylenia w drugie. Oczywiście nie chodzi tu o leniwe bujanie się na boki. W przypadku szybkiej zmiany kierunku jazdy występują zjawiska fizyczne i procesy psychiczne, które mogą przyczynić się do popełnienia masy błędów, a biorąc pod uwagę żywiołowość manewru, są one naprawdę niebezpieczne. Istotna jest przede wszystkim kolejność wykonywanych czynności. Czy najpierw skręcić i następnie przenieść masę ciała do zakrętu, a może odwrotnie lub jednocześnie?

W czasie treningu wyjaśnimy, jakie zjawiska powodują naszą psychiczną destabilizację, jak je zidentyfikować i jak sobie z nimi radzić. Pokażemy, jak wygląda bezpieczna zmiana kierunku jazdy, jak operować wzrokiem podczas przekładania motocykla. Będziemy też doskonalić pozycję w złożeniu.

Trzecie zajęcia - HAMOWANIE I PODSTAWY ZAKRĘTU

Mocne hamowania przed zakrętami to podstawa szybkiej, sportowej jazdy. Przyjęcie właściwej pozycji przy hamowaniu pozwala luźnymi rękami trzymać kierownicę. Czym ten sposób hamowania różni się od hamowania przerabianego w szkoleniu podstawowym? Przede wszystkim przenoszone siły są dużo większe (hamujemy na granicy utraty przyczepności) i niemal równocześnie musimy zbudować pozycję do skręcania. Wszystko to sprawia, że hamowanie stawia przed nami zupełnie inne wymagania.

Na treningu powtórzymy, jak używać hamulca w sposób bezpieczny. Dowiecie się także, jak poznać, że jesteście na granicy zablokowania koła oraz jak poradzić sobie w poślizgu. Pokażemy, jak wygląda pozycja podczas bardzo dynamicznych hamowań i jak ją budować w połączeniu z tworzeniem przyczepności. Zobaczycie też, w jaki jeszcze sposób można korzystać z prawej klamki, jak ona może pomóc w pokonywaniu zakrętów w sposób bezpieczny a przy tym bardzo szybki.

Czwarte zajęcia - POKONYWANIE ZAKRĘTU

W szybkim pokonywaniu zakrętów bardzo ważny jest tor jazdy. Dużą rolę odgrywają w tym technika, miejsce oraz czas, w jakim należy złożyć motocykl. Oczywiście, żeby manewr się udał trzeba wiedzieć, gdzie patrzeć. Z pewnością zdarza się Wam, że kiedy za szybko wpadacie w zakręt, okazuje się on zbyt „ciasny”. Czy aby na pewno to wina dużej prędkości? Szybkie pokonanie zakrętu po obranej trajektorii to cenna i trudna do opanowania umiejętność. Kierowca w bardzo krótkim czasie musi przeanalizować sporą liczbę zmiennych. Złudzenie nadmiernej prędkości, niepotrzebne przyhamowania, czy korekty toru jazdy to właśnie wynik nieodpowiedniej interpretacji i nad nią na tym spotkaniu będziemy pracować.

Pokażemy Wam, jak wygląda zakręt podzielony na poszczególne punkty i etapy. Wyjaśnimy, które z nich są najważniejsze i dlaczego. Nauczymy Was, jak je znajdować i wykorzystywać. Ten trening to moment sprawdzenia nabytych wcześniej umiejętności – swego rodzaju podsumowanie. Na pewno pozamykamy opony, a może i przytrzemy kolanem o beton? Kto wie…

PARAmoto jest w czołówce zdawalności kursantów w Warszawie. Zapisz się do naszej szkoły i zdobądź swoje wymarzone prawo jazdy!

Copyright © 2013-2017 PARAMOTO All Rights Reserved. Powered by BLUEICE